Ronald Dingerdis
Safari
12:45 - 13:45

1.1 Klant van de Toekomst

Theo Bleeker, voorheen supermarktondernemer en nu trainer bij het Retail Instituut Nederland (RIN), laat in een inspirerende sessie zien hoe de klant van de toekomst (en nu) eruitziet. Die klant is een hybride consument, met de kenmerken van ‘Generatie Z’.

Bleeker: ‘Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar de hybride klant; een consument die van twee walletjes snoept. Daarbij kwam ik tot de conclusie dat de hybride consument mondiger, wispelturiger en machtiger is dan ooit. Social media hebben een grote invloed op de keuze van de klant en daardoor moet de ondernemer moet zich meer en meer onderscheiden, bijvoorbeeld door een duidelijke doelgroepkeuze, uniek aanbod, gemak, service, beleving en kwaliteit of door aan te sluiten bij een samenwerkingsverband.

Kennis over de klant, zijn koopgedrag en (fiets)voorkeuren is, evenals de vaardigheid om deze kennis (‘big data’) om te zetten in nieuwe, relevante, op maat gesneden proposities (‘smart data’). De klant laat zich niet meer labelen en vertoont een wisselend (hybride) consumentengedrag. En dan? De nieuwe generatie Y en Z, de klant van de toekomst. Zij doen anders, denken anders, praten anders en… kopen anders. Immers: Generatie Z is een open wereldburger, met een grote handigheid in interactieve nieuwe media, die graag zijn steentje aan de samenleving bijdraagt, zolang dat maar met veel eigen initiatief gepaard kan gaan.’

Theo Bleeker

Theo Bleeker is directeur van RINnovatief en als initiatiefnemer en kerndocent verbonden aan de Masterclass Foodretail aan de Business Universiteit Nyenrode. Hij begon zijn supermarktcarrière als vakkenvuller en maakte groeistuipen door tot bedrijfsleider. Na een aantal commerciële functies buiten de levensmiddelenbranche specialiseerde hij zich in het opleiden en coachen van ondernemers en medewerkers binnen de retail. Theo ontpopte zich als retaildeskundige en is regelmatig als gastspreker en dagvoorzitter te gast bij congressen. Eveneens begeleid hij bedrijven in verbetertrajecten. “Wie aandacht krijgt groeit”

Safari
12:45 - 13:45

1.2 Social media voor retail & tips voor een succesvolle website

Hoe zichtbaar en vindbaar bent u?

Ook zo benieuwd hoe mensen toch elke keer weer leads krijgen via Social Media? Wil je meer bezoekers krijgen op je website? Je snapt de werking van Social Media wel, maar voor je gevoel kost het je een dagtaak qua tijd?

Op dit soort vragen zal Jeroen 's-Gravendijk van TNMF 'The New Media Factory' een antwoord geven. Jeroen heeft een reclamebureau die alleen gebruik maakt van Social Media en hij zal special voor de tweewielerbranche zijn tips en tricks delen met ons.

Jeroen 's-Gravendijk

Jeroen ’s-Gravendijk richtte 7 jaar geleden het bedrijf The New Media Factory (TNMF) op. Met zijn bedrijf richt hij zich op social media bereik, strategie, adverteren en marketing. Daarnaast geeft TNMF workshops Facebook, Instagram en Social media voor gevorderden. Jeroen doet wat hij zegt én meer dan hij belooft. Voelt zich betrokken met zijn klanten en collega's. Zoekt altijd naar een oplossing en streeft naar het gewenste resultaat. Want een tevreden klant is een volger; en laat dat nou ook belangrijk zijn in Social Media.

Safari
12:45 - 13:45

1.3 Is uw team klaar voor de nieuwe retail realiteit?

Klanten van nu zijn mondig, prijsbewust en goed voorbereid. Wanneer ze bij u komen, betekent dat dat ze iets willen wat internet niet kan bieden. Ze willen namelijk Service!

Voor u geldt dat houden van je product of dienst, wat vroeger voldoende was om klanten goed te bedienen, vandaag de dag niet meer genoeg is. Vandaag de dag moet u van mensen houden om klanten aan te trekken en vast te houden. Dat doet u niet alleen, maar samen met uw hele team. De vraag is dus: Hoe kun je met je team klanten verwonderen, zodat ze alles doen voor een glimlach van de klant.

In de inspiratiesessie ‘Is uw team klaar voor de nieuwe retail realiteit?’ met als ondertitel ‘Team van de Toekomst’ gaan we in op de mindset van uw team. Daarbij uitgaand van uw doelen en hoe u het team betrokken en gemotiveerd aan uw doelen kunt laten werken.

Ronald Dingerdis geeft u in deze interactieve sessie 2 x 2 vragen mee waarmee u betrokkenheid en motivatie oogst. Zodat u medewerkers krijgt die aan uw doelen werken. Het mooie is: klanten zijn net mensen, en u zult ervaren dat wat bij uw team werkt, ook bij de klant werkt.

Samenwerken om een glimlach op het gezicht van de ander te toveren. Ronald verwelkomt u graag in zijn inspiratiesessie: ‘Is uw team klaar voor de nieuwe retail realiteit?’

Ronald Dingerdis

Ronald Dingerdis is inspirator, coach, trainer en auteur van het boek ‘Leiderschap, makkelijker dan je denkt’. Het is zijn ambitie is om mensen te helpen zoveel mogelijk uit zichzelf te halen, zodat ze echt verder kunnen. Mensen, die met plezier en betrokkenheid werken hebben meer energie wanneer ze thuiskomen. Elkaar inspireren is meer dan energie krijgen, het is de wil om elkaar te willen helpen iets zo goed mogelijk te doen.

Safari
14:00 - 14:30

2.1 Succesvol ondernemen in een digitaal tijdperk

Namens Keola vertelt Paul Fokker (Retaildeskundige) hoe je een succesvolle ondernemer kunt zijn in het digitale tijdperk. Hij doet dat aan de hand van de 4 P’s: Product, Plaats, Promotie en Positionering/prijs. Ook zoomt hij in op de rol die sociale media kan spelen hierbij.

Deze inspiratie safari wordt door Keola aangeboden

 

Safari
14:00 - 14:30

2.2 ANWB-onderzoek naar de praktijk van het fietsen

Jeanette van ’t Zelfde (afdeling belangenbehartiging) houdt zich bezig met verschillende onderzoeken op het gebied van fietsen binnen de ANWB. Zij vertelt over de onderzoeken die de ANWB (soms samen met SWOV) heeft uitgevoerd en wat daar de uitkomsten van zijn. Maar ook onderzoeken onder ANWB leden (2,5 miljoen recreatieve fietsers), zoals het recent gehouden accu onderzoek.

Deze inspiratie safari wordt door hoofdsponsor ANWB Verzekeringen aangeboden

Safari
14:00 - 14:30

2.3 Wat maakt dat de klant zich prettig voelt in jouw winkel?

Gert-Jan Kampschmidt vertelt hoe je je winkel aantrekkelijk maakt voor de klant die besluit binnen te stappen na zich eerst online te hebben georiënteerd. Hij laat met een klein consumentenonderzoek zien wat die klant aantrekt, en wat hem op zijn gemak doet voelen in jouw winkel, waardoor de kans op een daadwerkelijke aankoop aanzienlijk wordt vergroot.

Deze inspiratie safari wordt door Decoproject Europe aangeboden

Safari
15:00 - 16:00

3.1 Succesvolle (winkel)verkooptechnieken

Hoe bereikt u een hogere conversie?

Ben jij benieuwd hoe blij de gemiddelde klant wordt in winkels in Nederland?
Wil je weten hoe je onbewuste koopgedrag van de klant positief kunt beïnvloeden?
Ben je benieuwd naar de 2 meest succesvolle verkooptechnieken?
Kom dan naar de workshop en krijg praktische handvatten die je mórgen direct kunt toepassen..
Samen zorgen we voor groei dankzij meer blije klanten!

Chantal Riedeman

Shopoloog en oprichter Shopology, De enige Shopoloog van Nederland is een inspirerende spreker, energieke trainer en ambitieuze ondernemer. Wordt gelukkig van reizen, gezelligheid en uitdagingen. Chantal wordt erg blij van bedrijven waar het leuk en fijn is om klant te zijn. Zij ziet altijd overal kansen.

Safari
15:00 - 16:00

3.2 Social media voor retail & tips voor een succesvolle website. Hoe zichtbaar en vindbaar bent u?

Ook zo benieuwd hoe mensen toch elke keer weer leads krijgen via Social Media? Wil je meer bezoekers krijgen op je website? Je snapt de werking van Social Media wel, maar voor je gevoel kost het je een dagtaak qua tijd?

Op dit soort vragen zal Jeroen 's-Gravendijk van TNMF 'The New Media Factory' een antwoord geven. Jeroen heeft een reclamebureau die alleen gebruik maakt van Social Media en hij zal special voor de tweewielerbranche zijn tips en tricks delen met ons.

Jeroen 's-Gravendijk

Jeroen ’s-Gravendijk richtte 7 jaar geleden het bedrijf The New Media Factory (TNMF) op. Met zijn bedrijf richt hij zich op social media bereik, strategie, adverteren en marketing. Daarnaast geeft TNMF workshops Facebook, Instagram en Social media voor gevorderden. Jeroen doet wat hij zegt én meer dan hij belooft. Voelt zich betrokken met zijn klanten en collega's. Zoekt altijd naar een oplossing en streeft naar het gewenste resultaat. Want een tevreden klant is een volger; en laat dat nou ook belangrijk zijn in Social Media.

Safari
15:00 - 16:00

3.3 Is uw team klaar voor de nieuwe retail realiteit?

Klanten van nu zijn mondig, prijsbewust en goed voorbereid. Wanneer ze bij u komen, betekent dat dat ze iets willen wat internet niet kan bieden. Ze willen namelijk Service!

Voor u geldt dat houden van je product of dienst, wat vroeger voldoende was om klanten goed te bedienen, vandaag de dag niet meer genoeg is. Vandaag de dag moet u van mensen houden om klanten aan te trekken en vast te houden. Dat doet u niet alleen, maar samen met uw hele team. De vraag is dus: Hoe kun je met je team klanten verwonderen, zodat ze alles doen voor een glimlach van de klant.

In de inspiratiesessie ‘Is uw team klaar voor de nieuwe retail realiteit?’ met als ondertitel ‘Team van de Toekomst’ gaan we in op de mindset van uw team. Daarbij uitgaand van uw doelen en hoe u het team betrokken en gemotiveerd aan uw doelen kunt laten werken.

Ronald Dingerdis geeft u in deze interactieve sessie 2 x 2 vragen mee waarmee u betrokkenheid en motivatie oogst. Zodat u medewerkers krijgt die aan uw doelen werken. Het mooie is: klanten zijn net mensen, en u zult ervaren dat wat bij uw team werkt, ook bij de klant werkt.

Samenwerken om een glimlach op het gezicht van de ander te toveren. Ronald verwelkomt u graag in zijn inspiratiesessie: ‘Is uw team klaar voor de nieuwe retail realiteit?’

Ronald Dingerdis

Ronald Dingerdis

Ronald Dingerdis is inspirator, coach, trainer en auteur van het boek ‘Leiderschap, makkelijker dan je denkt’. Het is zijn ambitie is om mensen te helpen zoveel mogelijk uit zichzelf te halen, zodat ze echt verder kunnen. Mensen, die met plezier en betrokkenheid werken hebben meer energie wanneer ze thuiskomen. Elkaar inspireren is meer dan energie krijgen, het is de wil om elkaar te willen helpen iets zo goed mogelijk te doen.

Partners

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.