Ronald van Klooster
Plenair
10:05 - 10:30

Hoe gedraagt de consument zich?

Vroeger waren consumenten eenvoudig te bereiken. 3 mediakanalen (kranten, televisie of radio) hadden de macht. In de afgelopen 10 jaar is dit snel veranderd door het internet. Het internet zorgt voor een groeiend aantal touchpoints om de consument te bereiken.

Technologie en data worden steeds belangrijker om op het juiste moment in het juiste media kanaal de consument te bereiken. Voor iedere branche zijn de zogenaamde touchpoints weer anders. Ook voor de fietsenmerken is het bereiken van de consument versnipperd en moeilijker geworden. Bikeshops (online en offline), warenhuizen, multisport vestigingen en directe spelers maken het speelveld steeds voller om het gevecht om de consument.

Het internet zorgt ervoor dat merken keuzes moeten maken hoe de aanvallen van met name online spelers te overleven.

Het zal anders worden. Er zal door traditionele fietsenzaken bewogen moeten worden. Welke kansen liggen er voor u als retailer? Gaan ketens als Fietsenwinkel.nl het landschap overnemen? Hoe kunnen de retailers antwoorden geven op nieuwe toetreders?

Welke trends zijn er zichtbaar vanuit andere markten waar men soms verder is? Welke zichtbare strategie voeren producenten?

In deze presentatie zal Ronald zijn visie geven hoe de producent samen met de dealer een zeer sterke onderscheidende positie kan innemen.

Ronald van Klooster

Ronald van Klooster

Ronald van Klooster heeft een passie voor marketing en de mogelijkheden die nieuwe marketing technologie brengt voor verschillende fietsmerken. Ronald helpt internationale merken om “de verandering” te omarmen en deze om te zetten naar groei. Hierbij is de rol van de retailer soms cruciaal. Ronald (51) was hiervoor oprichter en eigenaar van CRM Software speler PerfectView. In 2002 begon hij via Google zijn business uit te bouwen. Sinds zijn start bij Maxlead in 2006 bouwt hij met zijn collega’s Maxlead en klanten uit tot een belangrijke partner van Google. In 2011 was Ronald ad-interim Global Marketing Director bij het toen nog beurs genoteerde Exact Software.

Plenair
11:20 - 12:00

Fiets Awards

Uitreiking van de Fietsawards 2017!

RAI Vereniging zal daarnaast de marktcijfers over 2016 toelichten. Hoeveel fietsen zijn er gekocht, tegen welke prijs en welk segment heeft de hoogste groei gekend? Tevens wordt een bespiegeling geven op de verwachtingen voor 2017 en voor welke uitdagingen de branche staat.

 

 

Plenair
16:10 - 16:40

Klantbeleving: hoe jaag je de online klant jouw winkel in?

Milo Berlijn

Milo Berlijn is van jongs af aan actief in de horeca, in keuken en bediening. Maakt de overstap naar Martinair Partyservice, waar hij achtereenvolgens partymanager, projectmanager en assistent hoofd operationele zaken is. Hier doet Milo zijn eerste ervaringen op in de trainingswereld. Hij verzorgt de interne trainingen van medewerkers en uitzendkrachten van Martinair Partyservice. Vanaf 1996 geeft Milo namens TrainMark trainingen en workshops in gastvrijheid aan het bedrijfsleven. Daarbij gaat hij eerst ‘undercover’ om daarna medewerkers heel direct te kunnen confronteren met – de tekortkomingen in – hun houding en gedrag. Hierdoor heeft hij ook een goed beeld van de gastvrijheid in verschillende branches. Het unieke van Milo? Zijn chaotische karakter. Dat stelt hem in staat om onorthodox en grenzeloos te kunnen filosoferen en trainen. Tel daarbij op zijn gevoel voor humor, en je hebt de ideale mix van kwaliteiten voor een training of lezing.

Partners

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.